Stellingen over corona

DELEN VIA

De coronacrisis bij jou in de klas bespreekbaar maken? Gebruik dan onze stellingen als basis voor een gesprek, discussie of debat in de klas over covid-19. Als je op de stelling klikt, verschijnt deze groot op je scherm of digibord: mét timer voor de spreektijden en een bel die afgaat als de tijd om is.

Bel of mail ons voor meer tips en adviezen!

Alle actuele stellingen vind je op onze stellingenpagina.



Ook interessant voor jou

  • Er is altijd een laatste beurt waarin jij in enkele minuten de jury moet overtuigen dat jouw team dit debat heeft gewonnen: of je nou meedoet aan het MBO, VMBO, NK havo/vwo of het onderbouw debattoernooi. Het hele debat bespreken vinden leerlingen vaak lastig. Wat moet je nou in die laatste beurt doen? En hoe zorg je dat jouw conclusiebeurt indruk maakt op de jury ? Dat vertellen we je in deze blog!

  • In debatten komen vaak spreekwoorden voorbij om een boodschap kracht bij te zetten. Je zult politici horen over ‘van de regen in de drup vallen’, ‘blij maken met een dode mus’ en ‘een zwaluw maakt nog geen zomer’. Klinkt leuk, maar wat betekenen al die zegswijzen eigenlijk?

  • De sluiting van scholen in de coronacrisis was voor de ene leerling minder erg dan voor de andere leerling. Doorliep de ene leerling fluitend het thuisonderwijs, de andere leerling zonk weg in isolement. Docenten weten als geen ander hoe dit was voor hen, en hun leerlingen.